Personal diary . : *pEngOrbaNan
ini blog sya..personal blog..jd sya blh tulis apa saja kat dalam ni..betul la kan..hehe..peeps..

Wednesday, January 30, 2013

*pEngOrbaNan


lama dah asenya x update blog..xde masa..mahasiswa tahun akhir maklum la...keje byk..tesis lg..tesis dh sekat tengah jalan...arghh..sangat sakit kepala pikir ke tesis...rasanya mcm nk drob je sem akhir ni...
haiyya...manyak cantik...
tp dlm kesibukan itu, ada sesuatu yg perlu aku buat...dah setahun aku jd guru private tuition..ngajar bhs Arab budak PMR..mencabar..tahun ni plk aku ditawarkan utk mgjr 2 kelas plk...
kelas pmr dan kelas budak tingkatan 4..pom bhs Arab...
bhs Arab tahap tinggi ni masalah sikit sbnrnya...ada nahu..ada balaghah..nk xnk itu rezeki..jd cuba la..apa pun niat yg terbaik utk pelajar..pasti ada kemudahan..kelas f4 jumaat pg..kelas f3 jumaat malam..4 kali sebulan..blh la rm400 sebulan..alhamdulillah..sape kot nk bg duit 400 sebulan gitu...huhu..
jd utk mgjr f4 ni, aku terpaksa ulangkaji balik yg dh aku bljr masa tingkatan 5 dulu dan yg dah aku pelajari masa diploma dan ijazah..sakit kot nk paham..tp kerana pelajar, aku berkorban..seminggu awl bukak buku..pengorbanan seorang guru katakan.huhu..
insyaAllah kita mudahkan halorg lain Tuhan akan mudahkan jugak bg kita...just trust it..minggu ni kelas pertama utk form 4...tajuk pertama yg akan aku ajar ialah anwa' khobar... alhamdulillah Tuhan dah paham kan aku terlebih dahulunya...thanks to our god...Alhamdulillah...semoga pljr faham apa yg akn aku ajar ini...








Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment